Waarom zou je bijna 30% van jouw omzet af moeten staan aan bestel apps?

geen order fee

Als hardwerkende horeca ondernemer bewaak je jouw verdiensten. Je wilt het bedrijf natuurlijk gezond houden. Dus waarom zou je 30% van de omzet afstaan aan bestel apps? Een onaangename bijkomstigheid, zeker in een tijd waarin het creëren van omzet wordt bemoeilijkt door een wereldwijde pandemie.

Restaurants blijven door toedoen van de lockdown gesloten. Veel horecaondernemers hebben daardoor de overstap gemaakt naar afhalen en bezorgen. Vaste lasten zoals huur en personeelskosten blijven immers doorlopen. Bestel apps maken dankbaar gebruik van deze zijstap. Gebruikers staan soms tot wel 30% van hun omzet af aan deze apps.

Dat terwijl de marges op afhaal- en bezorgmaaltijden toch al minimaal is. Bestaat er ook een voordeliger bestelsysteem voor de horeca waarmee je jouw eigen bezorgservice kunt lanceren? Anders dan dat dit bij bekende bestel apps het geval is, betaal je bij het gratis platform van Magic QR geen transactie fee. Een eigen bezorgservice opzetten wordt op deze manier een stuk leuker.

De reden waarom bestel apps voor de horeca zulke hoge tarieven hanteren

De fee die je betaald aan een bestelapplicatie, beslaat al snel 30% van de totale omzet. Tel daar de vaste lasten bij op, en je zult je al snel afvragen of een bezorgservice wel rendabel is. veel bestel apps baseren de tarieven op factoren als transport en marketing. Dat bestel apps tijdens de pandemie goede zaken doen, is terug te zien in het aantal beursnoteringen.

Bedrijven worden voor astronomische bedragen overgenomen door de grote spelers op de markt. En dat terwijl je als horecaondernemer probeert om je hoofd boven water te houden. Het beperken van de financiële schade wordt op deze manier bemoeilijkt. Gelukkig kan dit anders. Magic QR biedt je een handig bestelsysteem voor de horeca.

Aan de hand van een digitale menukaart met qr-code, kunnen jouw gasten bestellen, afhalen of maaltijden laten bezorgen. Zonder dat je jouw omzet ziet opdrogen. Bestellingen worden real time doorgegeven én je behoudt het inzicht op jouw omzet. Zonder dat je daarbij een deel van de inkomsten hoeft te reserveren voor dure abonnementen en fee.

Bestellen en laten bezorgen heeft de toekomst: hoe pak je dit aan?

Als restauranthouder of horecaondernemer, lag de noodzaak van een bezorgservice voor de pandemie een stuk lager. Waar afhaal- en bezorgmaaltijden voor de crisis misschien goed waren voor slechts 20%, omslaat dit nu in veel gevallen 80-90% van de totaalomzet. Ook in de toekomst verandert dat niet. Als je jouw omzet niet wilt afstaan aan bestel apps, is het tijd om je te gaan verdiepen in een slimmer en goedkoper bestelsysteem voor de horeca.

Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een digitale menukaart met een qr-code. Daarmee voorzie je jouw klanten en gasten van de service die ze vooral in deze tijd nodig hebben. Bij Magic QR is het installeren van een extra bestel app niet nodig. Klanten bestellen hun favoriete maaltijd direct via jouw qr-menu.

Wat kost een digitale menukaart met qr-code bij Magic QR?

Binnen het team van Magic QR weten we als geen ander hoeveel moeite horecaondernemers moeten doen om hun bedrijf draaiende te kunnen houden. Hoewel je jouw gasten en klanten tegemoet wilt komen met een bezorgservice, zit je natuurlijk niet te wachten op hoge fee’s en dure abonnementen. Ons bestelsysteem voor de horeca werkt op basis van een qr-code. Hiermee krijgen jouw gasten toegang tot een digitale menukaart.

Nadat ze een keuze hebben gemaakt, kunnen ze deze maaltijden direct bestellen betalen en laten bezorgen. Als horecaondernemer ontvang je realtime bestellingen. Gasten kunnen zich tevens eenvoudig en snel online registreren. Het bijhouden van een papieren registratie is dus niet langer nodig. Ons bestelplatform is uitgerust met diverse betaalmogelijkheden.

Betalen per transactie is niet nodig

Binnen het qr-menu voor jouw restaurant, hebben de klanten/gasten diverse betalingsmogelijkheden. Daar hoef je zelf helemaal niets voor te doen. De digitale menukaart is namelijk uitgerust met diverse geïntegreerde betalingsmogelijkheden. Voorbeelden daarvan zijn iDEAL, PayPal en creditcard betalingen. Als horeca-ondernemer ontvang je betalingen direct op je eigen rekening!

Het aanmaken van een account is zelfs helemaal gratis. Daarmee kom je tegemoet aan de behoefte van jouw klanten, terwijl je de omzet behoudt. Met onze menukaart via qr-code ben je voorbereid op de toekomst. Zonder dat je daarbij afhankelijk bent van dure bestel apps die tot wel 30% van jouw omzet opslokken. De qr-code is eenvoudig te delen. Zowel online als offline via promotie flyers of advertenties.